25/05/2012

LAPORAN LAWAT PERIKSA TAPAK DI PEJABAT URUSAN SAZEAN DEVELOPMENT, JALAN PANDAMARAN.







Aduan : Pemantauan berkala.


Alamat Aduan : Pejabat Urusan Sazean Development, Jalan Pandamaran.


Tarikh / Masa Lawat Periksa : 09/06/2011 @ 10.44 a.m


Ringkasan Laporan :
Pihak kami telah melakukan lawatan ke pejabat pemaju, Sazean Development bagi mengetahui perkembangan berkenaan projek pembangunan di kawasan Pandamaran yang sedang dibangun oleh pihak Sazean Development. Menurut wakil pemaju, kawasan tersebut masih di dalam pembinaan dan dijangka siap pertengahan tahun 2013. Sebuah pusat bandar baru di kawasan yang paling strategik di tengah-tengah kawasan lembah Klang dan kawasan Klang Selatan. Disasarkan sebagai pusat pentadbiran bersepadu yang pertama dan komersial di Klang Selatan, menyajikan penduduk lebih daripada setengah juta pasaran siap.

Cadangan pembangunan di atas tanah milik bebas dan komersial itu, dengan pelan pembangunan yang merangkumi 88 unit kedai pejabat mewah 4, 6 & 8 tingkat, sebuah Hospital Pakar Swasta dan dilengkapi sebuah tasik buatan.

Fasa utama pembangunan akan menjadikan sebuah pusat membeli belah bertaraf antarabangsa dengan 6 menara bersepadu yang dibina di sepanjang 14 ekar tanah, dan berhadapan pemandangan tasik, dan bersebelahan antara Lebuhraya Kesas / Pelabuhan Barat dan Jalan Pandamaran.